Психолог


Основні напрями діяльності психолога в гімназії:– Психологічне просвітництво – формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;- Психологічна профілактика – попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;- Психологічна діагностика – поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.

– Психологічна корекція – активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців,

– Консультативна діяльність – надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування.

   Гімназія для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого – все це отримує дитина в гімназііі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, гімназія може претендувати на звання соціального інституту знань.

    Психолог допомагає дитині засвоїти весь цей досвід через освоєння поведінки, і побудови власної позиції, при якій у дитини виробляється усвідомлене сприйняття світу. Багато хто помилково вважає, що психолог займається лише тестуванням, а уроки психології проходять на рівні факультативних занять і не представляють нічого цінного для знань дитини. Головною позицією психолога є створення для дітей умов життєвих систем і вибір цих систем. У дитини, при злагодженій роботі психолога і педагогічного колективу, формуються умови для створення особистісної позиції. Саме психолог виступає тієюорганізаційною ланкою між дітьми та педагогами, яка необхідна для вирішення інтересів і можливостей учнів.

Психолог має прагнути до реалізації гуманних взаємин в учнівському колективі, до взаємоповаги, порозуміння, розвитку особистості кожного учасника навчально-виховного процесу гімназії.

Хочу також зазначити: психолог працює для людей. Якщо мене чекають, якщо я комусь потрібна, якщо за час роботи я допомогла хоча б кільком учням, то вважаю, що живу недарма. Психологи – не чарівники, не всесильні. Вони люди, такі самі, як і решта на цій планеті. Тому психолог, на жаль, не може вирішити всіх проблем учня або того, хто звернувся по допомогу. І річ не в тому, що бракує знань чи досвіду. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними. Багато чого залежить і від середовища, в якому живе учень. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.

І все ж: психолог повинен нести добре, мудре, позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові та добра.

Новини

Психосоматика-методологія практики

26-28.04.21р. практичний психолог Ліцею ім. Р. Шухевича Озарко О.В. проходила навчальний курс “Психосоматика-методологія практики”.
Цей захід проводився для професіоналів в галузі психічного здоров’я і дав можливість здобути знання про особливості корекційної, консультативної та терапевтичної роботи в напрямку життєзберігаючих технологій.

Школа успішного конфліктолога

21.04.21р.практичний психолог Ліцею ім.Р.Шухевича Озарко О.В. взяла участь у роботі семінару-практикуму в рамках Школи успішного конфліктолога на базі ДЮПЦ для практичних психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти Івано-Франківської міської ради. У ході роботи психологи та соціальні педагоги проаналізували основні етапи і перешкоди на шляху до вирішення конфліктів в групі та способи їх розв’язання.

Конфлікти. Як будувати стосунки з іншими

16.04. 21 у 2-Вкл. з метою вивчення міжособистісної взаємодії практичним психологом Озарко О.В. проведено опитування ліцеїстів “Що таке конфлікт?” та інтерактивну бесіду на тему “Конфлікти. Як будувати стосунки з іншими”. Здобувачі освіти ознайомились зі стилями поведінки в конфліктних ситуаціях та вчились формувати “Я-повідомлення”.