Методичне об’єднання вчителів математики, інформатики та економіки


Методичне об’єднання вчителів математики, інформатики та економіки

Новини кафедри

Моє дистанційне навчання

Дистанційна форма навчання стала новою для усіх вчителів. Ми повинні були вчитися працювати в новому форматі.

Платформу Google class room, я вважаю, в ліцеї вибрали дуже вдало, бо порівнюючи з дистанційним інших шкіл, які задають завдання у вайбері, я тішуся, що нам  і учням зручно працювати, завжди видно, які завдання виконано, які протерміновані, а хто з дітей не виконав. Є можливість коментувати усьому класу, так і приватно кожній дитині.

Розв’язки завдань, які присилали учні, перевіряю на телефоні, де є функція червона ручка, тому діти бачать виправлення, правильні розв’язки, оцінку.

Тестові завдання в режимі онлайн створювала в платформі «на урок».

Після першого тижня відсилання завдань в 2-б класі починалася нова тема, я пробувала записати віде. Мій телефон має обмежену пам’ять, тому відео вийшло невелике. Зручніше було прикріпити відео пояснення з інтернету. Я підшуковувала на ютубі гарне відеопояснення, щоб учням було доступно в зрозуміло.

Тоді я почала освоювати онлайн уроки. Так як учні уже працювали з інформатики в  Google Hangouts meet, тому я також приєднала цю платформу.

Перший урок в 2-б був цікавим, ми спілкувалися, потім вчилися. Учні працювали з включеними камерами, бачила їх обличчя, вони задавали питання.

3-ті класи підключалися без камери і звуку( мабуть їх так навчили на попередніх відеоуроках)

Я не думала, що буде так важко працювати в порожній екран комп’ютера з  «аватарками». Ти просто пояснюєш тему, розв’язуєш задачу, не бачиш зворотньої реакції. Діти писали коментарі, що не ясно, по ходу пояснення, тому відповіді надавала вкінці.

Ті вчителі, які знімали відеоуроки на телебаченні мають велику мужність і витримку, а хто вказує на їх помилки, самі ніколи не пробував провести урок на камеру.

Колись говорили, що ідеальний урок для вчителя- коли діти сидять тихо, не говорять, не шумлять, не задають питань. Після дистанційної форми навчання я зрозуміла, що це не урок, а жах. Ідеальний урок- це живі емоції дітей, які задають питання, спілкуються, і їх очі після того, як вони зрозуміли те, що пояснює вчитель. Цю радість ні з чим не порівняти.

Маю надію, що такого досвіду у нас більше не буде, і у вересні ми прийдемо за парти, щоб разом в одному класі здобувати знання, набуватися нового досвіду, спілкуватися вживу, а не через екран смартфона.

Робота кафедри інформатики, математики і економіки в умовах дистанційного навчання під час карантину

Неочікувана зустріч навчальних закладів з дистанційною формою роботи виявилась цікавою, багатогранною і плідною для вчителів кафедри математики, економіки і інформатики. Вчителі легко переформатували особливості викладання предметів на новий лад. Впершу чергу в цьому допомогла організація навчання на платформі ckassroom, де відповідно до індивідуального плану кожен педагог створював для учнів завдання, здійснював їх  якісну перевірку.

Зокрема, вчителі інформатики Мішагіна О.Д., Мішагін Р.В., Мельник І.С. систематично проводили онлайн уроки використовуючи платформи meet і hangauts, що допомагало учням краще засвоїти непростий матеріал, а також швидкий зворотній зв’язок між вчителями та учнями.

Вчителі математики обрали для себе дещо інші форми роботи. Відповідно до кількості годин у тиждень вчителі створювали завдання за алгоритмом: тема з відеоуроком, який розкриває пояснення теми – домашнє завдання для відпрацювання навичок розв’язування вправ – документ (відео) з правильним виконанням даних вправ для самоаналізу і роботи над помилками – підсумкові контрольні та самостійні роботи. Вчителі Виноградова М.М. , Романчук О.Я. та Гуляк О.Я. проводили онлйн уроки на платформі zoom. Батьки відзначили, що системність і послідовність роботи цих вчителів позитивно впливали на вивчення предмету.

Курс за вибором у 1-х класах «Основи споживчих знань» та «Фінансової грамотності» у 4-б, 5-б та 6-б класах вчитель економіки Бородуліна Ж.І. проводила з використанням електронних підручників та надсиланням учням конспекту уроку з короткою лекцією і практичним завданням. А також сворювала тестові завдання за допомогою google forms для перевірки засвоєння вивченого матеріалу. Учні із захопленням проходили щотижневі тестування.

Приємно вразило бажання учнів 5-Б класу додатково пройти запропонований онлайн курс на платформі Prometheus «Економіка для всіх» з отриманням відповідного сертифікату.

 

Docendo discimus

Вітаємо з перемогою на II етапі Всеукраїнської олімпіади з математики:

  1. Семенишин Роман – ІІ м
  2. Белей Олександр – ІІ м
  3. Добрянський Данило – ІІ м
  4. Попович Євген – ІІІ м
  5. Білокур Анастасія – ІІІ м
  6. Турок Софія – ІІІ м
  7. Молодовець Богдан – ІІІ м
  8. Маркута Єва – ІІІ м
  9. Новицький Кирило – ІІІ м

Docendo discimus

«Навчаючи інших, навчаємось самі»

Вітаємо з перемогою на II етапі Всеукраїнської олімпіади з економіки учня 7-А класу Новицького Кирила з зайнятим ІІ місцем. Бажаємо успіхів і нових перемог на ІІІ етапі в лютому 2020р.

Docendo discimus

«Навчаючи інших, навчаємось самі»

Вітаємо з перемогою на II етапі Всеукраїнської олімпіади з програмування:
  1. Малишевського Арсена – ІІ м
  2. Непотюка  Данила – ІІм
  3. Ткач Андрій– ІІІ м
  4. Команіцького Юрія – ІІІ м
  5. Семенишина Богдана – ІІІ м
  6. Добрянського Данило – ІІІ м
  7. Худевича Артема – ІІІ м
  8. Сіренка Богуслава – ІІІ м

Керівник методичного об’єднання:

Бородуліна Жанна Ігорівна: учитель економіки, “вищої категорії”.

Вчителі:

Косар Геннадій Степанович: директор, учитель математики, “спеціаліст вищої категорії” , “учитель – методист”

Виноградова Марія Миколаївна: учитель математики, “спеціаліст вищої категорії”, “учитель – методист”

Балан Галина Ярославівна: учитель математики, “спеціаліст вищої категорії”

Гуляк Олександра Ярославівна: учитель математики, “вищої категорії”

Романчук Оксана Ярославівна: учитель математики, “спеціаліст І категорії”

Косар Людмила Михайлівна: учитель математики, “спеціаліст вищої категорії”

Мішагіна Олена Дмитрівна: учитель інформатики, “спеціаліст вищої категорії”, “учитель – методист”

Мішагін Руслан Володимирович: учитель інформатики, “спеціаліст вищої категорії”

Мельник Іван Степанович: учитель інформатики, “спеціаліст ІІ категорії “

План засідань МО вчителів математики, інформатики і економіки на 2019-2020 н.р

Засідання № 1 (29.08.2019р.)

Тема: Нормативно – правове забезпечення викладання математики, інформатики та економіки

№ п/п Зміст роботи Відповідальний
1 Погодження календарного планування. Бородуліна Ж.І.,

члени МО

2 Інформація про нововведення у викладанні математики та інформатики (що було на педагогічних студіях) Виноградова М.М.,

Мішагіна О.Д.

3 Про участь учителів в роботі міських творчих груп. Члени МО
4 Обговорення участі та складу команд на турнірах з інформатики та математики Бородуліна Ж.І.,

Виноградова М.М.

5 Організація роботи з обдарованими учнями Члени МО
6 Розробка заходів до проведення предметного тижня Члени МО
7 «Удосконалення засобів навчання математики (за класами)». Виноградова М.М.,
8 Обговорення методичних проблем над якими будуть працювати вчителі МО у 2019 – 2020 н.р Члени МО

Засідання №2 (24.10.2019р.)

Тема: Навчаймось вчитись: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів

№ п/п Зміст роботи Відповідальний
1 Обговорення тематики онлайн курсів для проходження у 2019-2020 н.р. Бородуліна Ж.І.
2 Підготовка до проведення міського етапу турніру «Юних математиків» Бородуліна Ж.І.,
3 Про проведення І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад Семенів Н.Л.,
4 З досвіду роботи. Презентація «Якісна підготовка до ІІІ етапу предметних олімпіад» Балан Г.Я.

Бородуліна Ж.І.

Засідання № 3 (10.01.2020 р.)

Тема: Роль інформації у сучасному світі. Обробка великої кількості інформації..

№ п/п Зміст роботи Відповідальний
1 Підсумки перевірки результатів навчальних досягнень учнів за І семестр 2019 – 2020 н.р., участь у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад Бородуліна Ж.І.,

Мішагіна О.Д.,

Гуляк О.Я.

2 Підписка на фахові видання на 2020 рік Сенчакович М.В.,

Мішагіна О.Д.,

Виноградова М.М.

3 Доповідь «Розробка алгоритмів як потужний інструмент в підвищенні успішності учнів» Романчук О.Я.
4 ·        Інформаційні війни: особливості війн четвертого покоління, які ведуться з використанням спеціальної «інформаційної зброї». Мельник І.С.
5 Участь учнів у Міжнародному конкурсі «Кенгуру» Гуляк О.Я.

Засідання № 4 (16.04.2020 р.)

Тема: Особливості профільного навчання математики та інформатики

№ п/п Зміст роботи Відповідальний
1 Аналіз до профільного та профільного вивчення математики та інформатики (методи і прийоми педагогічної майстерності) Виноградова М.М.,

Мішагіна О.Д.

2 Обговорення доцільності допрофільного пвивчення курсу «Основи економіки» . Можливі факультативи. Бородуліна Ж.І.,

Косар Г.С.,

Семенів Н.Л.

3 Розгляд матеріалів для ДПА з математики та інформатики Виноградова М.М.,

Мішагіна О.Д.

4 Співпраця з вищими навчальними закладами та громадськими організаціями Бородуліна Ж.І.
5 Залучення гімназистів до клубів роботехніки . Зв’язок і вплив на допрофільне навчання.

Засідання № 5 (01.06.2020 р.)

Тема: Аналіз роботи МО у 2019 – 2020 н.р..

№ п/п Зміст роботи Відповідальний
1 Огляд нормативно – правових документів щодо організації навчальної практики в 6-х класах (захист НДР) та порядок закінчення 2019 – 2020 н.р, проведення ДПА та ЗНО Семенів Н.Л.,

Бородуліна Ж.І.

2 Підведення підсумків про роботу МО у 2019 – 2020 н.р. Бородуліна Ж.І.
Романчук О.Я.
3 Планування роботи МО на 2020 – 2021 н.р. Члени МО

Звіт про діяльність МО вчителів математики, інформатики та економіки за 2018-2019.

  1. Методичне об’єднання вчителів математики, інформатики та економіки працювало над проблемою: «Впровадження технології креативної освіти як засобу розвитку інноваційної освіти».
  2. Для досягнення цілей було створено умови роботи з обдарованими дітьми в позаурочний час та прийняте рішення про постійну самоосвіту членів кафедри.
  3. Вчителі Мішагіна О.Д. і Бородуліна Ж.І. в вересні 2018р. відвідали Фестиваль педагогічних ідей у м.Львів (є сертифікати).

Виноградова М.М. впродовж року пройшла дистанційні курси «Удосконалення засобів навчання математики (за класами)». Була учасником семінару – практикуму на базі ОІППО «Реалізація діяльнісного і компетентнісного підходів до викладання математики у сучасних підручниках , як діявий засіб успішної підготовки учнів до виконання завдань ЗНО» (є сертифікати)

  1. Впродовж року проведено 5 засідань МО:
  • Нормативно – правове забезпечення викладання математики, інформатики та економіки
  • Інструменти якісної підготовки учнів до Всеукраїнських предметних олімпіад
  • Роль задач у навчанні математичних наук.
  • Методика профільного навчання математики, інформатики та економіки
  • Аналіз роботи МО у 2018 – 2019 н.р.. Аналіз роботи МО у 2018 – 2019 н.р..
  1. Було реалізовано таке завдання : забезпечити міцне оволодіння учнями системою математичних, інформативних та економічних знань та умінь, необхідних у повсякденному житті та трудовій діяльності , а також для продовження освіти та вибору майбутньої професії.
  2. З метою удосконалення форм організації навчального процесу , реалізації нових підходів до створення якісного навчального середовища педагоги займалися самоосвітою з питань та готові ділитися досвідом і проводити майстер-класи:
  • Виноградова М.М. «Розв’язування рівнянь та нерівностей з модулями»
  • Бородуліна Ж.І. «Використання бізнес-симуляторів для здобуття практичних навиків з організації та реалізації бізнес-ідеї»
  • Мішагіна О.Д. «Дальтан технологія»
  1. Участь педагогів у семінарах, майстер-класах, тренінгах, конференціях…
  2. Не брали участь у фахових конкурсах
  3. Вчителі кафедри виступали на педагогічних радах та педагогічних читаннях:
  4. Атестувалося четверо вчителів кафедри:
  • Мельник І.С., вчитель інформатики, присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію
  • Романчук О.Я., вчитель математики, присвоєно вищу кваліфікаційну категорію.
  • Балан Г.Я., вчитель математики, підтверджено вищу кваліфікаційну категорію.
  • Бородуліна Ж.І., вчитель економіки, присвоєно вищу кваліфікаційну категорію.
  1. Вчителі МО входять до творчих груп міста і області:

Виноградова М.М. (міська творча група) працює на розробкою збірника для факультативних занять або спецкурсів на тему: «Модуль у рівняннях і нерівностях».

Мішагіна О.Д. (міська та обласна творчі групи) .

  1. Позакласна робота (участь в конкурсах та олімпіадах)
  • ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад з математики (8 мість: 1- І, 1 – ІІ, 6 – ІІІ) Виноградова М.М. (Маркута Є. (4б) – ІІІ, Семенишин Роман – ІІІ, Белей Олександр – ІІ, Данів М (4б) ІІІм, Добрянський Д. – ІІІ м).
    Балан Г.Я. (Семенишин Б, (5б)  ІІ м, Новицький Кирило (6А) Ім);
    Гуляк О.Я. ( Рибіцький І. (4а) – ІІ м,)
  • ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад з інформатики Мішагіна О.Д. (6 місць : 2 – І, 1 – ІІ м, 3 – ІІІм)
    Ткач Андрій  , Малишевський Арсен – І місце.
    Команіцький Юрі – ІІ місця;
    ІІІ місця: Пиріг Дмитро, Квич Іван, Дудій Юлія.
  • ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад з інформаційних технологій вч. Мішагіна О.Д. (7 місць: 1 – І м. 2 – ІІм, 4 – ІІІ м)
    Дудій Юлія – ІІ, Косик Ігор – Ім, Рибчук Артур – ІІ, Добрянський Данило – ІІІ м, Олексевич Наталя – ІІІ м., Гейзеровський Дмитро – ІІІ м.
    вч. Мельник І. С. (Шумин Анастасія – ІІІ)
  • ІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад з економіки (3 місця – ІІІ)
    Бородуліна Ж.І. (Онуфрак Роксолана – ІІ м, Новицький Кирил – ІІІм, Амброзяк Олег – ІІІ м)

ІІІ етап Всеукраїнських предметних олімпіад

  • Балан Г.Я (Новицький Кирил – ІІІ м)
  • Бородуліна Ж.І. (Онуфрак Роксолана – ІІІ м, Новицький Кирил – ІІм)

Командні конкурси:

  • Міський турнір юних економістів – ІІІм (Бородуліна Ж.І.)
  • Міський турнір юних математиків – ІІІ м (Виноградова М.М,)
  • Міський турнір юних інформатиків – ІІ м
  • Обласний турнір юних інформатиків – ІІІ м
  1. Щорічно вчителі кафедри виступають науковими керівниками учнів для написання НДР. У 2018- 2019 н.р (інформатика – 6 робіт (вч. Мішагіна О.Д.), економіка – 1 робота (вч. Бородуліна Ж.І.)